불가능한 것을 가능하게, 아트 파트너십

내 캐시 : 0 캐시

총 결제 캐시 : 0 캐시

사용후 캐시 : 0 캐시

기사
미술·건축
불가능한 것을 가능하게, 아트 파트너십
  • 잡지명퍼블릭 아트 Public Art

art partnership
불가능한 것을 가능하게, 아트 파트너십

영국 런던 테이트 모던 터바인 홀에서 열린 ‘현대 커미션 2015: 아브라함 크루즈비예가스’이 막을 올린 10월. 크리스 더컨(Chris Dercon) 테이트 모던 관장은 현대자동차의 파트너십을 한 문장으로 정의했다. “It makes the impossible possible.”
아트와 기업의 만남. 기업 브랜드 이미지에 예술적 감성을 더해 소비자의 정서와 감성을 자극하는 아트 마케팅은 점차 세를 확장하고 있다. 기업은 예술에 기여함으로써 이미지를 업그레이드 시키고, 문화와 철학을 바탕으로 한 성장 동력을 보유한다. 아트 파트너십이라 일컫는 이 일련의 관계들은 한 고객의 일상을 넘어 사회전반에 크나큰 변화를 가져온다.
「퍼블릭아트」는 지금, 현재의 아트 파트너십을 종합한다. 기업과 예술기관이 적극적인 파트너십을 맺고 진행하는 다양한 프로젝트와 각 주최의 미션을 살펴보고, 재단을 설립해 미술에 적극 가담하는 기업들도 알아본다. 지난해 꾸린 아트 마케팅 특집에 이어 더욱 활성화된 국내외 사례를 통해 현 시점의 기업과 예술의 파트너십과 향후 방향을 제시한다.
● 기획·진행 편집부
“Art meets company.” Art partnership has become a general trend, in which artistic sense is added to the brand image and products of a corporation to stimulate emotion and sensitivity of the consumers. A corporation  contributes to art, and thereby smoothen the corporate image with esthetic elements, which serves as a base for the corporation to grow into a first-class enterprise that not only successful in expanding its market share, but also in achieving its own culture and philosophy. Art partnership brings a tremendous change to the society in general, far beyond the everyday life of a customer. Even if art marketing does not immediately result in sales increase, the marketing/partnership strategy shall be considered as a long-term investment for the corporation, art, and the society.
In this volume, types of art partnership has been categorized by PUBLIC ART. Various projects, missions of corporations, and support provided based on enthusiastic partnership formed by corporations and arts organizations will be explored, along with the corporations that has actively participated in the art scene by establishing foundations. A full coverage on art partnership has been provided once in one of the issues last year. In this issue, by extension, domestic and foreign cases of the further activated sector will be looked through to describe the partnership between a corporation and art, and also a diagnosis on art partnership at this stage will be provided, along with the direction of the development of the marketing/partnership  strategy in the future.
Diana Thater 2015
Three video projectors, three lenses, player and Watchout system Dimensions variable Installation view at Hauser&Wirth, London
2015ⓒ Diana Thater Photo by Alex Delfanne Courtesy Hauser&Wirth
Eva and Adele Swatch faces 2015 Pavilion at Arsenale, Venice Biennale 2015
 
special featureⅠ_정일주
아트 파트너십, 예술에 비범함을 더하다
special featureⅡ-Ⅰ_편집부
VOLKSWAGEN & MoMA ps1
폭스바겐 & 모마 PS1
HYUNDAI MOTORS & Tate Modern·lacma
현대자동차 & 테이트 모던·로스앤젤레스 카운티 뮤지엄
BANK OF AMERICA & Whitney Museum of American Art
뱅크오브아메리카 & 휘트니미술관
UBS & Solomon R. guggenheim museum·ART BASEL
UBS & 솔로몬 R. 구겐하임미술관·아트 바젤
HUGO BOSS & Solomon R. guggenheim museum
휴고 보스 & 솔로몬 R. 구겐하임미술관
SWATCH & Venice Biennale
스와치 & 베니스 비엔날레
UNILEVER & Tate Modern
유니레버 & 테이트 모던
special featureⅡ-Ⅱ_백아영
기업의 문화예술재단 포트폴리오
 

[출처] 퍼블릭아트 Public Art (2015년 12월)
ⓒ 본 콘텐츠는 발행사에서 제공하였으며, 저작권법의 보호를 받으며 무단 전재, 복사, 배포 등을 금합니다.

포스트 공유하기     
관련 잡지
퍼블릭 아트 Public Art
정기구독가[12개월]    144,000원 120,000 (17% 할인)
발행사 : 아트인포스트  |  한글 (한국) 월간 (연12회)  | 
주 제 : 미술·건축
발행일 : 전월 28일경
발행사의 기사


관련 분야 기사